Cena nie obejmuje:
- obowiązkowego kosztu realizacji programu m.in. bilety na komunikacje miejską, opieka przewodndika, bilety wstępu. Cena: ok. 480 USD/osoba (płatne gotówką u kierownika).
- programu fakultatywnego (płatne gotówką u kierownika)
- dopłat do nadbagażu
- dodatkowych ubezpieczeń (rekomendujemy wykupienie ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży oraz ubezpieczenia kosztów przerwania imprezy turystycznej, które w określonych w warunkach ubezpieczenia sytuacjach, umożliwią odzyskanie części lub całości wniesionej kwoty). Stawki za dodatkowe ubezpieczenie:
• ubezpieczenie kosztów imprezy turystycznej (rezygnacji oraz przerwania) - 4,8% ceny imprezy
• ubezpieczenie kosztów imprezy turystycznej z chorobami przewlekłymi (rezygnacji oraz przerwania) - 6,6% ceny imprezy
Ogólne warunki ubezpieczenia: https://www.almatur.pl/public/owu/owu_si_kit.pdf
Data | Czas trwania | Status | Cena za osobę | ||
---|---|---|---|---|---|
USA - Nowy Jork - The Big Apple - wylot z Warszawy | |||||
01.07 - 07.07.2025 | 7 dni | od 13 499 zł | Rezerwuj |
Zakwaterowanie: 5 noclegów
Wyżywienie: 5 śniadań (w restauracji na mieście), 5 obiadokolacji (w restauracji na mieście). Pierwszy posiłek: obiadokolacja 1-go dnia, ostatni posiłek: śniadanie 6-go dnia. Prosimy uwzględnić specyfikę kuchni amerykańskiej.
Transport: samolot rejsowy liniami LOT na trasie: Warszawa - Nowy Jork (JFK) - Warszawa
Rozkład lotu (może ulec zmianie, ostateczne potwierdzenie godzin lotu zostanie wysłane e-mailem na ok. 3 dni przed obozem):
- wylot: Warszawa 12:25 - Nowy Jork 15:45
- powrót: Nowy Jork 17:45 - Warszawa 08:15 (następnego dnia)
Zbiórka 2.5 godz. przed wylotem na lotnisku im. F. Chopina w Warszawie. Rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do odebrania dziecka z lotniska.
Bagaż: rejestrowany do 23 kg (1 sztuka), podręczny do 8 kg (1 sztuka, wymiary maksymalne 55x40x23cm)
Ubezpieczenie: Signal Iduna TU S.A.
- koszty leczenia (KL) - suma ubezpieczenia - 300.000 EUR (w tym choroby przewlekłe)
- następstwa nieszczęśliwych wypadków (NNW) - suma ubezpieczenia - 15.000 PLN
- bagaż podróżny - suma ubezpieczenia - 2.000 PLN (w tym sprzęt sportowy)
- klauzula ubezpieczenia wyjazdów zorganizowanych dzieci i młodzieży - 1.000 EUR
Obowiązkowe składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy
Opieka kadry
Przykładowy program obozu (kolejność może ulec zmianie):
1 dzień:
Zbiórka na lotnisku w Warszawie. Bezpośredni przelot do Nowego Jorku pod opieką kadry Almatur, transfer do hotelu komunikacją publiczną, zakwaterowanie. Obiadokolacja. Zebranie organizacyjne, zapoznanie się uczestników z regulaminem, omówienie planu obozu.
2 dzień:
Śniadanie. Naszą amerykańską przygodę zaczniemy od słynnej 5th Avenue, gdzie zobaczymy Rockefeller Center. Stamtąd kierujemy się w stronę Central Park, który zobaczymy w jego letniej odsłonie. Następnie punkt na naszej mapie to hala widowiskowo-sportowa Madison Square Garden oraz wertykalna trasa spacerowa o wyjątkowym architektonicznym kształcie - The Vessel. Kolejnym przystankiem będzie The Edge - najpiękniejszy taras widokowy w Nowym Jorku o szklanej podłodze zawieszonej na wysokości 100 piętra! Dzień zakończymy na najbardziej rozświetlonym placu świata - Times Square. Obiadokolacja.
3 dzień:
Śniadanie. Na początek udamy się do Battery Park, najbardziej na południe wysuniętej części Manhattanu, skąd podziwiać będziemy z oddali Statuę Wolności. Następnie odwiedzimy kościół Świętej Trójcy oraz historyczne Wall Street z budynkiem giełdy New York Stock Exchange. Kolejny przystanek to WTC Monument, upamiętniający ofiary zamachu terrorystycznego z 11 września 2001 roku, w którym życie straciło 2977 osób. Po południu zobaczycie m.in. Woodworth Building - jeden z najstarszych i najsłynniejszych drapaczy Nowego Jorku, City Hall - odrestaurowaną dzielnicę portową z widokiem na Brooklyn Bridge, chińską dzielnicę Chinatown, przepiękną neogotycką Katedrę Św. Patryka oraz 202 metrowy wieżowiec Trump Tower. Obiadokolacja.
4 dzień:
Śniadanie. Ten dzień zaczynamy od dzielnicy Harlem, znanej z kameralnych klubów jazzowych oraz dziedzictwa kultury afroamerykańskiej. Odwiedzimy Teatr Apollo wybudowany w 1914r., który zasłynął przede wszystkim dzięki organizowanym w środowe wieczory Nocom Amatorów (Amateur Night). Na te występy zjeżdżają turyści z całego świata i nic w tym dziwnego, jeżeli spojrzymy że na scenie Apollo grały takie sławy jak Jimi Hendrix, Steve Wonder czy Michael Jackson (najpierw w zespole The Jackson Five, a później osobno). Kolejną atrakcją dnia będzie rejs statkiem wokół Manhattanu, podczas którego podziwiać będziemy spektakularną panoramę Nowego Jorku. Do końca dnia czas na zakupy w jednym z wielu outletów lub w eleganckim centrum handlowym Oculus, będącym najnowszą ikoną miasta, dzięki niezwykłej architekturze. Obiadokolacja.
5 dzień:
Śniadanie. W tym dniu odwiedzimy Soho. Jest to miejsce pełne luksusowych butików i galerii handlowych. Okolica ta wyróżnia się swoim wyglądem - brukowane uliczki i budynki z żeliwnymi fasadami, doskonale pasują do klimatu dzielnicy. Następnie odbędziemy spacer po Greenwich Village, zobaczymy nowojorski łuk triumfalny na Washington Square oraz klimatyczną East Village. Nowy Jork słynie ze swoich drapaczy chmur i dziś poznacie kolejne dwa: wybudowany w 1902 roku Flatiron Building, którego trójkątny kształt rozpoznawany jest na całym świecie oraz Empire State Building, którego nazwa pochodzi od przydomku nadanego, który brzmi właśnie Empire State. Roosevelt Island Tramway to kolejka linowa łącząca Upper East Side z wyspą Roosevelt. Przejazd nią pozwoli Wam podziwiać świetne widoki na szklane wieżowce stojące tuż obok trasy tego wyjątkowego tramwaju. Wieczorem, dla chętnych, wyjście na musical na Brodway (program fakultatywny). Obiadokolacja.
6 dzień:
Śniadanie. Wykwaterowanie, transfer na lotnisko. Bezpośredni lot do Polski pod opieką kadry Almatur.
7 dzień:
Przylot do Warszawy w godzinach porannych.
Hotel *** (dokładna nazwa i lokalizacja znana będzie bliżej terminu obozu). W USA nie ma oficjalnej kategoryzacji obiektów.
Pokoje 2 osobowe z łazienkami (istnieje możliwośc zakwaterowania 3 i 4 osób, ale bez dodatkowego łóżka - pokój wyposażony jest w 2 łóżka dwuosobowe typu „queen”).
• Niezbędne dokumenty (dotyczą obywateli Polski):
- paszport ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu do kraju
- zezwolenie wjazdu tzw. ESTA (Elektroniczny System Autoryzacji Podróży) lub ważna wiza wydana przez ambasadę USA (w tym wiza typu B1/B2). Zezwolenie ESTA należy uzyskać we własnym zakresie składając wniosek za pośrednictwem strony internetowej dostępnej w języku polskim: https://esta.cbp.dhs.gov/. Wniosek powinien zostać zatwierdzony do 72 godzin przed wylotem, koszt jego złożenia wynosi 21 USD. Almatur nie ponosi odpowiedzialności za odmowę wjazdu do USA.
• Sugerujemy kieszonkowe w wysokości ok. 25-30 USD/dzień (nie obejmuje obowiązkowego kosztu realizacji programu oraz programu fakultatywnego)
• Należy zabrać ze sobą: kurtka przeciwdeszczowa, podręczny plecak, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne
• Średnie temperatury w lipcu: dzień 29°C, noc 21°C
• Waluta: dolar amerykański (USD)
• Orientacyjne ceny: mała pizza od 5 USD, fast food od 6 USD, danie główne od 11 USD, woda (1,5 l) od 1,40 USD, kawa od 3 USD
• Czas: -6 godz.
• Elektryczność: napięcie 120V - niezbędny adapter (gniazdka typu A i B)
Miasto | Mapa | Adres | Godzina wyjazdu | Godzina Powrotu | Dopłata |
---|---|---|---|---|---|
Warszawa | place | ul. Żwirki i Wigury 1, Lotnisko Chopina w Warszawie | [+1] | 0,00 zł |